Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Zet uw klacht op papier en wij gaan graag met u in gesprek! Na ontvangst van uw klacht op schrift, neemt een van de praktijkhouders zo snel mogelijk contact met u op om uw klacht te bespreken of om u uit te nodigen voor een gesprek op de praktijk met de betrokken praktijkmedewerker en een van de praktijkhouders. Wij stimuleren u om ook iemand anders naar het gesprek mee te nemen. Wij hopen dan samen met u tot een oplossing te komen!
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.